Οι όντως ειδικοί -όχι όσοι επαγγέλονται τον παιδαγωγό στην Ελλάδα με κακές μεταφράσεις από μία και μόνο σχολή παιδαγωγικής σκέψης- αποκλείουν τους υπολογιστές από τα σχολεία. Έχουν κατανοήσει πως οδηγεί στην αποφυγή χρήσης και προαγωγής της σκέψης των μαθητών και ως εκ τούτου δεν θέλουν τα παιδιά τους να καταστούν άβουλα και ανόητα. Στην Ελλάδα όμως της μοναδικής υπουργού παιδείας που τελείωσε το πρώτο τρίμηνο χωρίς βιβλία οι νέες τεχνολογίες θεωρούνται θέσφατο και ολοένα προβάλλονται -ευτυχώς χωρίς πραγματικά να προωθούνται- από το υπουργείο και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Επιμορφώσεις επί επιμορφώσεων και σεμινάρια επί σεμιναρίων με στόχο να περιοριστεί η κριτική ικανότητα και εν γένει η σκέψη των μαθητών!!! Και αν νομίζετε πως υπερβάλλουμε διαβάστε το παρακάτω άρθρο απο το press-gr. και την ιστοσελίδα του Κούλογλου.
Κι όμως σε ένα σχολείο που βρίσκεται στην καρδιά της Σίλικον Βάλεϊ και στο οποίο φοιτούν τα παιδιά των εργαζομένων στην Google, την Apple, την Yahoo και άλλων τεχνολογικών κολοσσών, δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής, ούτε μια οθόνη. Η χρήση οποιουδήποτε τεχνολογικού γκάτζετ απαγορεύεται στις σχολικές αίθουσες, ενώ οι εκπαιδευτικοί συστήνουν στους μαθητές τους να μην τα χρησιμοποιούν ούτε στο σπίτι, δηλώνει στους "New York Times" ένας εργαζόμενος της Σίλικον Βάλεϊ, τα παιδιά του οποίου φοιτούν σε σχολείο όπου δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής και το οποίο ακολουθεί την εκπαιδευτική μέθοδο του αυστριακού φιλόσοφου και παιδαγωγού Ρούντολφ Στάινερ.
«Η ιδέα ότι μια εφαρμογή του iPad μπορεί να διδάξει καλύτερα τα παιδιά μου πώς να διαβάζουν ή να μάθουν ευκολότερα αριθμητική είναι απλώς γελοία» προσθέτει. Πρόκειται μάλιστα για έναν πατέρα που εργάζεται στην Google και δεν πηγαίνει πουθενά χωρίς το iPad ή το smart phone. Η κόρη του, όμως, που πηγαίνει στην πέμπτη τάξη του Δημοτικού, «δεν ξέρει πώς να χρησιμοποιήσει το Google». Ο γιός του πηγαίνει στο Γυμνάσιο κι έχει μόλις αρχίσει να μαθαίνει.
Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι του σχολείου στη Σίλικον Βάλεϊ επικαλούνται στοιχεία δέκα ετών, σύμφωνα με τα οποία το 94% των αποφοίτων συνέχισαν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Την ώρα που στον υπόλοιπο κόσμο ο τεχνολογικός εξοπλισμός θεωρείται απαραίτητος στην εκπαίδευση, οι νέες τεχνολογίες γίνονται μέσο διδασκαλίας και οι μαθητές ενθαρρύνονται στη χρήση τους, στην καρδιά της Μέκκας της Τεχνολογίας, το μολύβι, το χαρτί και το χάρτινο βιβλίο είναι τα μόνα εργαλεία διδασκαλίας που κρίνονται αποδεκτά.
Περίπου 160 σχολεία στις Ηνωμένες Πολιτείες ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία, καθώς θεωρείται ότι η χρήση υπολογιστών έχει αρνητικές συνέπειες στη φυσική δραστηριότητα, τη δημιουργική σκέψη, την επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές και τη συγκέντρωση των παιδιών στο μάθημα.
«Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κανείς την τεχνολογία για να μάθει γραμματική».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου